Tuoteuudistus

By Uutiset, Yleinen

PyhäNetissä puhaltaa uudet tuulet. Päivitämme tuotteitamme 1.4.2019 alkaen asiakkaidemme etujen ja toiveiden mukaisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että 10M palvelu poistuu myynnistä ja peruspalveluksi tulee uusi 100M laajakaistapalvelu. Samalla nykyisen 100M palvelun nopeus kaksinkertaistetaan 200M palveluksi. IPTV sisältyy jatkossa 200M palveluun. Muutoksista ei aiheudu asiakkaille lisäkustannuksia. Tiedotamme yksityiskohdista lisää myöhemmin.

Liittymä useampaan rakennukseen omalla tontilla

By Usein kysyttyä

Kiinteistön omistaja voi rakennuttaa tontillaan olevien rakennusten väliin sisäverkon. Jos esimerkiksi valokuituliittymä rakennettu päärakennukseen ja navettarakennus on n. viidenkymmenen metrin etäisyydessä, voidaan rakennukset yhdistää toisiinsa valokuidulla tai Ethernet kaapelilla rakennetulla sisäverkolla. Valokuitua käytettäessä rakennusten etäisyydellä ei ole rajoituksia, mutta Ethernet kaapelia käytettäessä maksimietäisyys on noin 100 metriä. Sisäverkon rakentamisesta voi asiakas vastata itse tai ostaa sen erillisen tarjouksen mukaisesti PyhäNetiltä.

Laajakaistapalvelun muuttaminen

By Usein kysyttyä

Laajakaistapalvelun vaihtaminen on mahdollista. Halutessasi vaihtaa laajakaistapalveluasi, ota yhteyttä sähköpostilla asiakaspalveluumme asiakaspalvelu (at) pyhanet.fi tai täytä uusi palvelutilauslomake johon lisäät lisätiedoksi, että kyseessä on palvelun muutos.

PyhäNet varaa oikeuden usein toistuvien palvelumuutosten kohdalla laskuttaa palvelunopeuden laskemisesta hinnaston mukaisen muutosmaksun.

Asetukset muiden palveluntarjoajien sähköpostille

By Usein kysyttyä, Yleinen

PyhäNetin verkossa voi käyttää mitä tahansa sähköpostipalvelua. Sähköpostiohjelmiston asetuksiin pitää palveluntarjoajasta riippuen määrittää tulevan ja lähtevän postin palvelimien osoitteet, tunnukset ja salasanat palveluntarjoajan antamien ohjeiden mukaisesti.

Vaihtoehtoisesti lähtevän postin palvelimena voi asetuksissa käyttää Netplazan lähtevän postin palvelinta:

Lähtevän postin palvelin (SMTP): posti.talonetti.fi

  • suojaamaton yhteys: portti 25
  • suojattu (TLS) yhteys: portti 25

Jos palveluntarjoajalla on webmail-palvelu se toimii normaalisti ilman yllä mainittuja määrityksiä.

Yhteys Internetistä sisäverkon laitteisiin

By Usein kysyttyä

Joihinkin kodin sisäverkossa toimiviin laitteisiin voidaan ottaa yhteys kodin ulkopuolelta Internetistä. Tällaisia laitteita ovat esimerkiksi valvontakamerat.

Yleensä nämä laitteet saavat kodin päätelaitteelta, reitittimeltä sisäverkon IP-osoitteen. Jotta internetistä päästään tähän sisäverkon osoitteeseen kiinni, tulee reitittimelle pitää tehdä porttiohjaus. Ohjeet porttiohjaukseen löytyvät reititinkohtaisesti Netplazan ohjeista http://www.netplaza.fi/ohjeet/laitteiden-etakaytto-ja-valvonta/

Päätelaitteen hallintasalasana

By Usein kysyttyä

Alla CTS ja Genexis päätelaitteiden oletus ylläpitotunnukset ja salasanat. Tietoturvasyistä suosittelemme vaihtamaan salasanan heti käyttöönoton yhteydessä.

CTS päätelaite:

  • Oletus IP-osoite 192.168.0.1
  • Käyttäjätunnus: user
  • Salasana: CTSadministrator

Genexis päätelaitteet:

  • Oletus IP-osoite 192.168.1.254
  • Säyttäjätunnus: admin
  • Salasana: admin

Laajakaistan nopeus ja vaihteluvälit

By Usein kysyttyä, Yleinen

Valokuitu on ylivoimaisesti paras laajakaistatekniikka, jossa on lähes rajaton kapasiteetti. Asiakkaalla käytössä oleva nopeus määritetään valitun palvelun mukaisesti. Palveluiden ilmoitetut liikennöintinopeudet ovat maksiminopeuksia. Palvelun todelliset nopeudet voivat vaihdella.

Mitattaessa laajakaistayhteyden nopeutta  huomioithan seuraavaa:

  • Liitä tietokone Ethernet-kaapelilla suoraan päätelaitteeseen. WLAN-yhteydellä ei saada luotettavia tuloksia.
  • Irrota verkosta muut verkkoon kytketyt laitteet, kuten toiset tietokoneet, verkkotulostimet ja pelikonsolit.
  • Sulje muut ohjelmat ja sovellukset tietokoneesta mittauksen ajaksi.
  • Tee nopeusmittaus useita kertoja eri ajankohtina ja kirjaa mittaustulokset ylös
  • Mittaustulokset voivat vaihdella hetkellisesti hyvinkin paljon. Mikäli yhteysnopeus jää toistuvasti merkittävästi alle liittymällesi luvatun maksiminopeuden, ota yhteyttä tekniseen tuen numeroon 08 2370 6750

Yhteyksien korjaaminen

By Uutiset

Aiemmin tiedottamamme runkokaapelin vaurioiden korjaus etenee ja tämän päivän aikana saamme lisää yhteyksiä kuntoon. Loputkin yhteydet saadaan näillä näkymin korjattua huomisen lauantain aikana. Kiitämme asiakkaitamme kärsivällisyydestä ja ymmärryksestä yhteyksien ollessa poikki.