Pyhänetin asiakaspalveluun on tullut puheluita 7.12. jälkeen Windows 10 käyttöjärjestelmää käyttäviltä asiakkailtamme.
Asiakkaiden laitteet eivät saa muodostettua verkkoyhteyttä käyttöjärjestelmän päivityksen jälkeen. Ongelma on operaattoririippumaton ja maailmanlaajuinen.
Ongelman korjaamiseksi tietokone tulee sammuttaa pitämällä pohjassa ”Shift”-näppäintä ja klikkaamalla käynnistä-valikosta ”Sammuta” tai ”Shut down” riippuen kieliversiosta. Uudelleenkäynnistämisen jälkeen Internet-yhteyden pitäisi palautua normaalisti ennalleen.
Jos kyseinen toimenpide ei auta niin seuraavaksi kokeile:
- Klikkaa aloita
- Valitse suorita
- kirjoita CMD ja paina Enteriä
- Pitäisi avautua musta komentokehoite ikkuna
- seuraavaksi kirjoitetaan ipconfig /release ja paina enter
- viimeisenä ipconfig /renew ja paina enter
- Jos tällä ei lähde toimimaan niin seuraavaksi kirjoitetaan netsh winsock reset ja painetaan enteriä, kun resetointi on valmis käynnistä kone uusiksi
Viimeisenä vaihtoehtona on palauttaa tietokone päivitystä edeltävään tilaan.