Skip to main content

Covid-19 pandemia vauhditti tietoyhteiskunnan kehittymistä ja palveluiden siirtymistä digitaalisiksi. Suomessa herättiin kehittämään erityisesti senioreiden digipalveluja sekä digitaalista osaamista. Yhteiskunnassa siirryttiin huimalla nopeudella lähiopetuksesta etäopetukseen, avokonttoreista etätyöpisteisiin, jumpparyhmistä live-tunteihin ja etäjumppiin. Muutos koski kaikkia ekaluokkalaisista ikäihmisiin ja kasvukipuja on kärsitty kaikissa ikäluokissa. Nyt myös senioreista nekin, jotka ovat olleet digivastaisia, ovat ottaneet mahtavan digiloikan.

Digiloikka, eli digitalisaation käyttöönotto onkin tällä hetkellä paljon keskustelua aiheuttava aihe. Digitalisaation määritelmä ei välttämättä ole aina selkeä, eri aloilla se voi tarkoittaa hyvinkin erilaisia asioita. Palvelut digitalisoituvat ja yhä enemmän asioita voidaan hoitaa täysin diginä, oli se sitten laskujen maksaminen tai kauppa ostosten tekeminen. Digitaalisuus muuttaa palveluita ja joitakin tuotteita reaalimaailmasta tietokoneiden digitaaliseen maailmaan. Se on työväline, joka nopeuttaa tiedonkulkua ja yhdistää koko maailmaa.

Digiloikan ottaminen on haastavaa, jos ei ole käsitystä mistä nettiyhteys saadaan, mikä on selain tai miten linkki avataan. Digitaalisuus on vahvasti käyttäjälähtöistä, koska voimme sen avulla tehdä asioita sujuvammin ja osuvammin. Digitaalisia palveluita syntyy aina sinne missä on tarve ja mahdollisuus. Kaikki mikä voidaan digitalisoida, digitalisoituu. Jos me emme tee sitä, joku muu tekee.

Apua tietotekniikkapulmiin kysytään usein lähipiiriltä ja ongelmat ovat usein samoja, kuin normaali opastuksissakin: videosovellusten käyttö, sähköposti- ja nettiyhteysongelmat, tietoturva ja laitehankinnat. PyhäNet Oy:n toiminta-ajatuksena on parantaa toiminta-alueensa ihmisten elämänlaatua toteuttamalla, ylläpitämällä ja operoimalla laadukkaita ja toimintavarmoja valokuituverkkoja luoden edellytyksiä uusille digitaalisille palveluille, toimintamalleille ja käyttötottumuksille.

Valokuituverkko on nopea ja varma nettiyhteys, joka on yhtä tarpeellinen kuin juokseva vesi. Pyhänet on paikallinen yritys, joka tuottaa toimivia yhteyksiä ja ratkaisuja paikallisille ihmisille. Pyhänet tuntee parhaiten paikalliset olosuhteet Haapajärvellä, Pyhäjärvellä, Reisjärvellä ja Kärsämäellä. Palvelu on aina joustavaa ja asiakaspalveluun saa helposti yhteyden puhelimitse ilman pitkiä jonotusaikoja.

Asioiden hoitaminen sähköisesti ei ole enää pelkkä mukavuustekijä, vaan siitä on tullut merkittävä osa normaalia arkea. Hyvien yhteyksien kautta ulottuvillasi on runsas määrä erilaisia palveluita ja toimintoja – suoraan kotiin. Pyhänet luo varman ja luotettavan pohjan asiakkaidensa digitalisoitumiselle, eikä digiloikka jää ottamatta ainakaan epävarman ja hitaan nettiyhteyden takia.

Hallinnoi evästeasetuksia