Skip to main content

Marraskuun aikana Pyhänetillä otetaan suuria askeleita yhtiön siirtyessä entistä itsenäisempään toimintamalliin. Pyhänet alkaa nimittäin tuottamaan itse alusta loppuun kaikki Internet yhteyden muodostamiseen tarvittavat palvelut.

-Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että marraskuusta alkaen tuotamme internetyhteyden asiakkaalle omien laitteidemme kautta. Aikaisemmin nämä palvelut on hankittu yhteistyökumppanin kautta, kertoo PyhäNetin toimitusjohtaja Matti Kangas.

Syy miksi tällaista muutosta on lähdetty PyhäNetillä tekemään, on halu kehittää yrityksen palveluita.

-Uskomme, että pystymme näin parantamaan palvelun laatua. Voimme ajan kuluessa tuottaa joustavammin uusia ja entistä kilpailukykyisempiä palveluita asiakkaillemme, kertoo Kangas.

PyhäNetin asiakaspalveluvastaavan Anne Laitilan mukaan taloudellisten etujen lisäksi palveluiden tuottaminen itsenäisesti tuo mukanaan myös muita hyötyjä.

-Pystymme toimimaan asiakaslähtöisemmin, koska emme ole riippuvaisia ulkopuolisesta palveluntuottajasta tai heidän tarjoamastaan, hän kertoo. 

Miten muutokset näkyvät Pyhänetin asiakkaille?

Käytännössä muutoksien ei pitäisi näkyä PyhäNetin asiakkaille juuri lainkaan. Päivitykset tuotantoympäristöön tehdään yön aikana ja asiakkaan kotipäätelaitteen pitäisi löytää paikkansa verkossa sekä uusimaan osoitteensa automaattisesti. Muutokset eivät myöskään vaikuta kotien sisäverkkoihin, vaan ne toimivat aivan kuten ennenkin.

Jos jotakin häiriöitä tulee, niin silloin todennäköisin syy temppuilevalle nettiyhteydelle on se, että päätelaite ei ole saanut uutta IP-osoitetta päivitettyä. Tähän ongelmaan löytyy Pyhänetin toimitusjohtajalta nopea korjaustapa.

-Virtajohto irti laitteesta pois laitteesta, odotellaan minuutti ja sitten uusi yritys, hän neuvoo.

Jos uudelleen käynnistys ei tuota toivottua lopputulosta, kannattaa olla yhteydessä PyhäNetin tukeen osoitteessa tuki@pyhanet.fi tai puhelimitse 040 624 1146.

 

Itsenäinen internetpalvelujen tuottaminen vaatii laitehankintoja sekä muutoksia tuotantoympäristöön, kertoo PyhäNetin tekninen asiantuntija Antti Metsälä.

Muutokset teknisessä tuessa

Teknisen tuen osalta muutoksia tulee puhelinneuvonnan aikatauluihin. Puhelinpalvelu toimii jatkossa arkisin klo 8.00 – 17-00.

Tekninen tuki palvelee jatkossa uuden organisaation ja henkilöstön voimin. Siirtymästä johtuen tukipalvelulla ei välttämättä ole näkyvyyttä asiakkaan aikaisempien yhteydenottojen aiheisiin eikä ratkaisuihin. Teknisen tuen palvelusisältö säilyy kuitenkin ennallaan. Tuki pystyy edelleen tarkistamaan asiakkaan valokuituyhteyden toimivuuden sekä päätelaitteen tilan ja tarvittaessa ohjaa asentajan kotikäynnille.

Muutokset ohi joulukuussa

Muutoksia PyhäNetin verkkopalveluiden tuottamisessa tehdään aktiivisimmillaan marraskuussa ja kaikkien muutosten tulisi olla valmiina joulukuun alkuun mennessä.

-Toivomme, että asiakkaat ovat pitkämielisiä, sillä heidän eduksensa tätä tehdään, kertoo PyhäNetin asiakaspalveluvastaava Anne Laitila.

– Tiedotamme muutoksen etenemisestä aktiivisesti verkkosivuillamme ja Facebookissa, joten ne kannattaa ottaa seurantaan, jos näin ei vielä ole, muistuttaa toimitusjohtaja Matti Kangas.

Hallinnoi evästeasetuksia