Skip to main content

Pyhäjärvellä sijaitsevan legendaarisen taukopaikka Vaskikellon yrittäjällä, Lassi Rönköllä, on tuore asiakaskokemus PyhäNetin tarjoamista palveluista.

– Meillä Vaskikellossa on vuosien varrella ollut käytössä monenlaisia nettiyhteysratkaisuja – viimeisimpänä ”mokkula”. Netin kanssa oli koko ajan ongelmia; yhteys oli välillä todella hidas, toisinaan se pätki tai katkesi kokonaan. Kun mittamme tuli täyteen, olimme yhteydessä PyhäNetiin ja tilasimme heiltä valokuituyhteyden sekä siihen yhdistetyn sisäverkon, Rönkkö kuvailee yrityksen nettihistoriaa.

PyhäNetin hiljattain tekemät viimeiset asennukset ratkaisivat Vaskikellon nettiongelmat kertaheitolla; yhteydet toimivat Rönkön mukaan nyt moitteettomasti, ilman hidastumisia tai katkoksia – ja nopeus on heidän tarpeisiinsa riittävä.

Eniten valokuituyhteyden hyödyt näkyvät Vaskikellon arjessa kassatyössä.

– Nettiyhteyttä koko ajan käyttävä kassajärjestelmämme toimii nyt varmasti ja nopeasti; korttimaksut lähtevät heti – eikä meidän tarvitse esimerkiksi välillä käydä boottailemassa reitittimiä, Rönkkö kertoo.

Toimivan sisäverkon ansiosta myös päivittäiset tavaratilaukset hoituvat nyt helpommin.

– Tilaukset tehdään padin avulla ja kun sen kanssa on tarkistamassa vaikkapa tilannetta varaston puolella, voi luottaa siihen, että nettiyhteys toimii myös siellä, Rönkkö toteaa tyytyväisenä.

Vaskikellon tiloissa on nyt myös asiakaskäyttöön tarkoitettu langaton vierailijaverkko.

– Asiakkaiden käytössä oleva ilmainen Wlan-yhteys on meille lähinnä lisäpalvelu, jolla voimme osoittaa palveluhenkisyyttä. Tai sen puuttumisen puuttumista; alallamme kun on asiakkaille jo yleisesti tarjolla langaton nettiyhteys, Rönkkö sanoo naurahtaen ja jatkaa:

– Koska useimmilla ihmisillä on nykyään nettiyhteys omassa puhelimessaan, tulee asiakas-WLAN:ista hyötymään etenkin ulkolaiset turistit, joita käy meillä säännöllisesti. Toki salasanaa ovat jo nyt ehtineet kyselemään muutkin asiakkaat.

Rönkkö kertoo olevansa erittäin tyytyväinen sekä lopputulokseen että PyhäNetin asiantuntemukseen ja palveluun.

– Vaikka prosessi oli monivaiheinen etukäteen tehtävine töineen – kuten valokuitukaapelin kaivaminen – saimme juuri sitä mitä tarvitsimme. Itsessäni on vika, jollemme valokuidun ja sisäverkon kaikkia mahdollisuuksia osaa arjessamme hyödyntää. Ja PyhäNet auttaisi varmasti siinäkin, jos heille rimpauttaisin, Rönkkö toteaa lopuksi.

Hallinnoi evästeasetuksia